fishi fishi

Sitter och dricker lite kaffe här nu och tänkte jag skulle skriva ett litet inlägg till er.
Elicia och jag har ju varit på bio, jag tyckte nog den va roligare än vad Elicia tyckte. Den va faktiskt bra och rolig, visste inte riktigt om Elicia skulle sitta still hela filmen eller om hon ens skulle titta på den men hon satt still hela filmen eller ja det va i slutet av filmen som hon blev kissig men hon kunde hålla sig tills filmen va slut.

Sen efter filmen så hämtade Evalena och pappa upp oss så då åkte vi till Tassar och morrhår för att köpa lite nya fiskar. Hon den där tanten där va ju helt körd i huvudet, jag sa att vi hade två fiskar (vet ej sort) och så sa jag att vi ville köpa till några fiskar osv. Det ända hon sa va att jag skulle gå runt och kolla lite om vilka fiskar vi ville ha så då gjorde vi det. Sen så när vi hade bestämt oss så sa vi till henne och då kunde vi inte ha nån av dom fiskarna som vi hade kollat ut eftersom dom inte passade till dom andra fiskarna vi hade eller va dom för stora för vårt akvarium. Men vafan när jag visade henne vilka fiskar vi hade precis när vi kom dit så hade hon ju bara kunnat säga att dom här fiskarna kan ni ha och dom kan ni inte ha. Svårare än så är det väl inte? Så skit irriterad blev jag och sa att jag bara ville ha samma sort som vi hade och en annan sort. Så det blev 5 likadana som vi hade och 3 av en annan sort så nu har vi 10 fiskar. :) Och jag som avskyr att rensa akvariumet, menmen! Just det, jag hade ingen aning om att man inte skulle byta allt vatten i akvariumet utan man ska bara byta 1/3 men hur fan ska man veta det då om ingen säger det till en? ååååh jag är så irriterad på henne, hahaha! Hon skrev ut ett skötselråd till mig, det kan man ju tycka att jag skulle fått första gången jag köpte allt. gaah

Nu ska jag sluta klaga och va lite positiv, adde och jag ska förmodligen ut och ta nån öl en runda idag! Mamma ställer upp och sitter här ikväll isf. Men jag känner mig lite trött nu så jag får se, har varit uppe sen halv sju så är rätt trött nu men man kanske piggnar till efter lite käk och så!


Elicia på bion


Innan fiskarna åkte i akvariumet


Nu är alla i, inte för det syns men ändå! :D

Hur ska ni spendera er lördagkväll?
Kan ni inte börja kommentera lite mer ? ;)


Kommentarer
Postat av: magda

Vet du NU vad det är fiskar du har?? ;) hehe. nice att ni ska ut och ta några öl, ta lite förm ig också då :P sj så ska jag se på Melodifestival! :)

2011-02-26 @ 16:43:11
URL: http://magdavik.blogg.se/
Postat av: Emmie

Jag ska JOBBAAAAAAAAAAAA!! :P Kärlek.. <3

2011-02-26 @ 19:06:45
URL: http://emmiev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0