Ny matta eller inte?

Tjingeling!
Äntligen är jag hemma och det är tyst och lugnt för mamma hämtade barnen efter dagis idag. Hon brukar gör det en gång i veckan typ! :) Så det är skönt att få lite egentid en hel dag.

Efter att jag hade lämnat barnen på dagis så gick jag ner till stan för att kolla lite. Blev att jag gick in på åhlens för jag va nere innan tio så inga andra affärer va öppna, jag handlade en tvättkorg och strumpbyxor till Elicia. Sen fick jag ett samtal från pappa om att dom skulle in till stan så dom körde upp mig till samarkand där det blev lite mer shopping, gick väl runt där i nån timme och hittade massa fint. Men ekonomin tillåter inte att man köper allt man vill ha tyvärr. Har fortfarande inte hittat nån väska, letar verkligen överallt men det är inte direkt någon som faller mig i smaken och när man väl hittar nån som man avgudar så kostar det hur mycket som helst. Så jävla tråkigt, nån som har tips på vart man kan hitta billiga väskor och snygga så blir jag super glad. ;) Men iaf, efter att jag hade varit inne på grand så gick jag in och mötte upp pappa och evalena på maxi och så tog vi en fika. Sen körde dom mig till rusta för jag skulle titta på en matta till vardagsrummet, hittade en som va fin och den kostade bara 499 :- men jag köpte inte den idag. Så vi åkte vidare till jysk där jag hittade skit fina kuddar till soffan för bara 25 :- så jag köpte 6 stycken haha! Billigt och bra. :)

och ja nu sitter jag här, dricker lite kaffe och funderar på vad jag ska göra nu när kidsen inte är hemma. Det är nästan för lugnt här hemma. haha! Jag funderar på om jag ska städa lite eller om jag helt enkelt bara ska lägga mig i soffan och kolla på tv. Det händer inte så ofta att jag "vilar" om dagarna eftersom jag alltid är uppe i varv. Men det ska jag få hjälp med nu när allt drar igång hoppas jag.


Så här såg kuddarna ut. Dom gör sig inte rättvisa på bild men det får duga.


Två tunika/klänningar till Alina samt vantar (hon/vi har slarvat bort hennes ena så hon går med två vänster vantar)


2 Tunikor/klänningar och ett par strumpbyxor till Elicia


Två baströjor till mig och en BH


Sen blev det även en tvättkorg, äntligen säger jag bara! Vår gamla har varit sönder sjukt länge! får se om det är något att ha när den är i tyg men det märker man ju! :) Är så sjuuuukt sugen på att köpa den mattan från rusta, fan att jag inte tog kort på den så hade ni kunnat ge mig lite smakråd ju. ;)

Hoppas ni får en underbar eftermiddag!

xoxo

Kommentarer
Postat av: magda

Oki trevligt ;) nej, jag har "anlitat" någon att göra min design på min blogg :P hehe

2011-02-24 @ 15:22:10
URL: http://magdavik.blogg.se/
Postat av: Elize

vad är det för matta på rusta? :)

2011-02-24 @ 21:14:35
URL: http://mrsgargamel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0